BESTÄLLNINGSSTOPP 27-30/1 --- BUTIKEN STÄNGD 27-28/1 --- pga sjukdom/personalbrist



Frågor & Svar

Vi får mycket frågor om allt möjligt och för att underlätta har vi samlat några av de vanligaste frågorna och svaren på dessa.  

Butiken

Vart finns er butik?
Vår butik ligger vid Redbergsplatsen på Ånäsvägen 20, Göteborg. Butiken och cateringen äger rum i samma lokal, men har olika öppettider, se "Öppettider".

Får hundar följa med in i butiken?
Ja!

Kan man sitta och fika hos er?
Ja! Vi har 7 sittplatser inne i butiken.

Har ni någon kundparkering?
Ja! Parkering nummer 6, precis utanför vår entrédörr.

Varför har ni bara öppet butiken i 3 timmar per dag? 
Catering är den största delen av vår verksamhet och därför går det mesta av vår tid åt till att producera tårtor, beställd catering samt det vi har butiken varje dag från morgon fram tills vi öppnar. 

Kan jag ringa er?
Nej. Vi har valt att enbart ha mailkontakt med våra kunder. Vi svarar relativt snabbt på akuta frågor. Ej brådskande mejl besvaras inom 5 dagar. På måndagar och tisdagar har vi stängt och då kan det dröja till onsdag innan man får svar på sitt mail. Ni når oss på: info@vegofika.se

Produkter

Säljer ni hela tårtor i butiken? 
Inte i butiken. Hela tårtor förbeställs via vår webbshop där du hittar vårt ordinarie sortiment. Vårt ordinarie sortiment kan beställas fram till kl 12 dagen innan om det inte är fullbokat. 

Kan man beställa andra storlekar på tårtor än de som finns i webbshopen?
Ja. Då är det en specialbeställning, se "Specialbeställningar" och fyll i formuläret. Minsta storlek på tårta är 6-bitars och största 16-bitars. Våningstårta finns på 20-40 bitar.

Vad för storlek är det på era tårtor och tårtkartonger? 
Tårta 8-bitars: Diameter på 18-20 cm packas vanligast i kartonger på 19×19 cm (undantaget specialbeställda gräddtårtor som packas i 28x28 cm kartonger).
Tårta 12-bitars: Diameter på 22-24 cm packas i kartonger på 28x28 cm. 
Smörgåstårtor 6- & 12-bitars: Tårtbricka på 32 cm. Packas i kartonger på 32×32 cm.

Är allt veganskt hos er?
Ja! Allt vi säljer är 100 % veganskt.

Vad innebär det att allt är veganskt?
Allt vi säljer är helt fritt från mejerier, ägg och andra animaliska produkter. 

Har ni glutenfria alternativ?
Ja. För flera av våra produkter hittar du glutenfria alternativ i webbshopen. Observera att vi använder gluten i lokalen.

Vad betyder förkortningarna SF & GF?
SF - Sockerfritt
GF - Glutenfritt

Hur länge håller min tårta?
Alla våra produkter håller sig fina i ca 3 dagar om de förvaras kylt, utseendet kan dock påverkas med tiden. Raw food och konditoribitar har något längre hållbarhet. Flera av våra produkter går dessutom att frysa ner.

Hur förvarar jag min beställning?
Alla våra tårtor och bakverk förvaras kylt. Vissa produkter klarar någon/några timmar utanför kyl (beroende på temperaturen inomhus/utomhus).

Beställningar 

Vart hämtar jag min beställning?
Upphämtning av beställningar sker i samma lokal som butiken finns, på Ånäsvägen 20 Göteborg, i närheten av Redbergsplatsen. Observera att upphämtning av beställningar har generösare öppettider än butiken, se "Öppettider".

Kan någon annan än jag själv (beställaren) hämta upp min beställning?
Ja. Namn och eventuellt ordernummer (fyra siffror) på beställningen anges då i kassan.

Går det att få beställning levererad?
Nej, vi har ingen möjlighet att leverera, endast upphämtning på plats gäller tillsvidare.

Kan jag komma in till butiken och beställa?
Javisst, under våra öppettider för butiken.

Hur långt innan måste jag beställa?
Beställning går att lägga i webbshopen som tidigast 3 månader före och som senast kl 12:00 dagen före upphämtning. Vi rekommenderar att beställning läggs med framförhållning, då vi emellanåt blir fullbokade, speciellt vissa helger och högtider. Vid specialbeställningar, d.v.s. det som inte finns i webbshopen, eller större beställningar rekommenderas en framförhållning på minst 10 dagar. Specialbeställningar skickas på mejl eller via kontaktformulär under "Specialbeställningar". Under "Fullbokade datum" kan man även se om vi redan är fullbokade ett visst datum, eller riskerar att bli. 

Hur vet jag om min order är mottagen och godkänd?
Du får en automatisk orderbekräftelse till din angivna e-post och det är denna som gäller (kontrollera skräppost om du inte fått någon). Skulle det vara något problem kontaktar vi dig. 

Varför går det inte att välja det datum jag vill ha i webbshopen?
Om det datum du vill ha inte går att välja i webbshopens bokningskalender kan det bero på:
1. Det är stängt (se öppettider för Catering/upphämtning av beställning). Vi gör inga undantag för beställningar på stängda dagar. Välj i så fall ett närliggande datum, alla våra bakverk står sig fina till dagen efter och flera i 3-5 dagar efter.
2. Det är fullbokat (se fullbokade datum). Vi gör inga undantag och "klämmer" inte in fler. Är det fullbokat så har vi redan uppnått en maxgräns i kapacitet.
3. Det är mer än tre månader kvar. Det går bara att boka tre månader i förväg på webbshopen, men mejla då gärna oss och se om vi kan lösa beställning via mejl istället.

Hur gör jag om jag vill lägga till text på tårta?
Önskar du endast texttillägg på en vald tårta från vår webbshop lägger du till produkten "Texttillägg på tårta" som du finner i kategorin "Tårtor & Bakelser". Önskad text anger du under "Meddelande" i varukorgen.

Jag har angett en tid för upphämtning men vill hämta tidigare/senare, hur gör jag?
Vi kommer att se till att din beställning är klar för upphämtning önskad tid. Önskar du hämta tidigare är din beställning eventuellt inte klar, fråga då oss via mail på info@vegofika.se. Är du sen till en upphämtning behöver du inte meddela oss om det inte är senare än 1 timme efter önskad tid eller om det närmar sig stängning.

Senast uppdaterad: 20220119