Beställningar fullbokat fre 14/5 - sön 16/5



Frågor & Svar

Vi får mycket frågor om allt möjligt och för att underlätta har vi samlat några av de vanligaste frågorna och svaren på dessa. Upplever du att det saknas information om något på vår hemsida eller i vår butik hör gärna av dig till oss på info@vegofika.se så återkommer vi så snart vi kan. 

 

Öppettider

F.      När har ni öppet?

Vår butik är öppen tisdagar - fredagar kl 15:00 - 18:00 och lördagar - söndagar kl 12:00 - 15:00. 

När du beställer via vår webbshop har vi öppet för upphämtning eller hemleverans tisdagar - fredagar kl 08:00 - 18:00 och lördagar - söndagar kl 10:00 - 15:00. För upphämtning finns ingen gräns för minsta antal.

 

Butik

F.     Får hundar följa med in i butiken?

Absolut! Alla djur är välkomna hos oss.

F.     Kan man sitta och fika hos er?

Nej. Under rådande omständigheter (covid-19) kan endast 2 kunder vistas i lokalen samtidigt, detta för att vår lokal är en butikslokal (20 kvm). Vi har därför valt att ta bort all form av servering. Man kan endast köpa med sig fika som take away. 

F.     Har ni någon kundparkering?

Ja! Parkeringsnummer 6, precis utanför vår entrédörr.

F.    Varför har ni bara öppet butiken i 3 timmar per dag? 

Vår catering är den största delen av vår verksamhet och därför går det mesta av vår tid åt till att producera tårtor, beställd catering samt det vi har butiken varje dag från morgon fram tills vi öppnar. 

 

Sortiment

F.      Säljer ni hela tårtor i butiken? 

Hela tårtor förbeställs via vår webbshop där du hittar vårt ordinarie sortiment. Vårt ordinarie sortiment kan beställas fram till kl 15 dagen innan. Hittar du inte det du söker webbshopen och önskar en specialtårta? Klicka på specialtårtor och fyll i formuläret så svarar vi så snart vi kan. 

 

F.     Kan man beställa andra storlekar på tårtor än de som finns i webbshopen?

Ja. Då är det en specialbeställning, klicka på specialtårtor och fyll i formuläret. 

 

F.     Är allt veganskt hos er?

Japp, allt vi säljer är 100 % veganskt!

 

F.     Vad innebär det att allt är veganskt?

Allt vi säljer är helt fritt från mejerier, ägg och andra animaliska produkter. 

 

F.     Har ni glutenfria alternativ?

 Ja. För flera av våra produkter hittar du glutenfria alternativ i webbshopen. Observera att vi använder gluten i lokalen.

 

F.     Vad betyder förkortningarna SF, GF och NF?

SF - Sockerfritt
GF - Glutenfritt
NF - Nötfritt

 

F.      Hur länge håller min tårta?

Alla våra produkter håller sig fina i ca 3 dagar om de förvaras kylt, utseendet kan dock påverkas med tiden. Raw Food Treats och konditoribitar har något längre hållbarhet. Flera av våra produkter går dessutom att frysa ner.

 

F.      Hur förvarar jag min beställning?

Alla våra tårtor och bakverk förvaras kylt. Vissa produkter klarar någon/några timmar utanför kyl (beroende på temperaturen inomhus/utomhus).

 

 Beställningar

F.     Kan jag ringa och beställa?

Vår telefon är oftast obemannad då mycket av vår tid går åt till tillverkning samt kunder i butiken. Vårt ordinarie sortiment beställs via webbshoppen och särskilda önskemål anges under "Särskilda instruktioner". Hittar du inte det du söker eller har andra frågor maila oss på info@vegofika.se.

 

F.     Kan jag komma in till butiken och beställa?

Javisst, under våra öppettider för butiken.

 

F.     Hur vet jag om min order är godkänd?

 Du får en automatisk orderbekräftelse och det är denna som gäller (kontrollera skräppost om du inte fått någon). Skulle något vara fel eller inte fungera så kontaktar vi dig. 

 

F.    Vad kan jag tänka på att ange under Särskilda instruktioner i min beställning? 

För att underlätta för oss är det alltid uppskattat att viss information skrivs här t.ex. allergier, om beställningen är en gåva, text på tårta, extra leveransinformation, organisationsnummer vid faktura (endast företag) etc.

 

F.     Jag vill köpa en tårta att ge bort som gåva, hur gör jag?

När du lagt till det du vill ha i webbshoppen, gå till varukorgen och skriv att det är en gåva under "Särskilda instruktioner". Välj leverans samt datum och tid (se till att mottagaren känner till och är hemma vid vald leveranstid). Klicka på kassa och fyll i din egna uppgifter under faktureringsuppgifter och mottagaren av gåvan under leveransadress. 

Under betalsätt väljer du Kortbetalning via betallänk. Betallänk skickas så snart vi behandlat din order.

Beställning samt betalning av gåvor måste ske senast 2 dagar innan leverans. 

  

F.     Räknas text på tårta som specialbeställning d.v.s. 10 dagar?

Nej. Samma villkor gäller som vid ordinarie sortiment d.v.s. senast kl 15 dagen innan. 

 

F.     Hur gör jag om jag vill lägga till text på tårta?

Önskar du endast texttillägg på en vald tårta från webbshoppen anger du detta under "Särskilda instruktioner". Observera att extra kostnader tillkommer vid text.  

 

F.     Jag skrev ett meddelande under Särskilda instruktioner men hittar inte det i min orderbekräftelse, hur vet jag att ni fått informationen?

Informationen du anger tar vi alltid emot och är synligt för oss. Tyvärr syns inte detta i orderbekräftelsen i dagsläget men vi arbetar med att lösa detta inom kort. Hör av dig om du har några frågor.

 

F.     Jag har köpt ett digitalt presentkort men inte fått någon betallänk, hur gör jag?

 Beställningar hanteras manuellt av oss och så snart vi gått igenom din beställning kommer vi skicka en betallänk till dig, vanligtvis inom 24 timmar.

  

 F.      Jag har angett en tid för upphämtning men vill hämta tidigare/senare, hur gör jag?

 Vi kommer att se till att din beställning är klar för upphämtning önskad tid. Önskar du hämta tidigare är din beställning eventuellt inte klar, fråga då oss via mail eller telefon. Är du sen till en upphämtning behöver du inte meddela oss om det inte är senare än 2 timmar efter önskad tid. 

 

 F.    Jag vill beställa till en måndag men ni har stängt, hur kan jag göra?

 Alla våra produkter håller sig fina i några dagar om de förvaras kylt. Du kan då t.ex. välja att beställa till söndagen dagen innan. 

 

Leverans

F.     Hur vet jag om ni kommer leverera önskad tid?

Den leveranstid du valt är den som gäller och vi hör av oss via sms när vi är på väg till dig med din beställning. Vi kontaktar dig om din önskade leveranstid inte skulle fungera. 

 

F.     Jag har beställt hemleverans, hur betalar jag?

Betalning sker via swish vid leverans. Swishnummer får du av chauffören på plats. 

 

F.     Jag har beställt hemleverans men har inte Swish eller kan inte betala via Swish, hur gör jag?

Välj då "Kortbetalning via betallänk" under betalsätt. Understryk gärna detta under "Särskilda instruktioner". Betallänk betalas med kort och sker då i förskott. 

 

F.      Jag kan inte välja leverans den dagen jag önskar, varför?

Det är då fullbokat för leverans den valda dagen. Välj då istället upphämtning eller en annan dag. 

  

 F.     Kan jag få leverans utanför öppettider för catering?

Oftast har vi inte möjlighet till detta. Men undantag kan eventuellt göras, observera att extra leveransavgifter tillkommer.